Eπιστροφή στα θρανία;
Γιατρέ να αφήσω τα παιδιά μου να πάνε στο σχολείο ή θα με κολλήσουν (λίγες μόλις ημέρες-εβδομάδες πριν εμβολιαστώ);
Με ρωτάτε αυτήν την πολύ απλή και απολύτως λογική ερώτηση ημέρες τώρα.
1. ΑΔΥΝΑΤΩ να σας απαντήσω με ένα κατηγορηματικό ΝΑΙ ή ένα ηχηρό ΟΧΙ, παρότι οι οδηγίες λένε ότι μπορείτε και πρέπει να τα αφήσετε λαμβάνοντας όλες τις σχετικές προφυλάξεις.
2.Μην φοβάστε τι θα πάθουν τα παιδιά αν θα κολλήσουν γιατί ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΘΟΥΝ τίποτα.
3. Ο κύριος κίνδυνος είναι να σας κολλήσουν (αν κολλήσουν) εσάς ή τους παπούδες/γιαγιάδες που τα προσέχουν και εκεί πρέπει να εστιάζεται την προσοχή σας και τις αποφάσεις σας.
4. Θα μπορούσα να σας παραπέμψω στο πράσινο φως που έδωσαν οι λοιμωξιολόγοι αλλά η εμπειρία από ανάλογα “πειράματα” και τις αλλεπάλληλες ‘κωλοτούμπες” στα νηπιαγωγεία και δημοτικά της Αγγλίας με αποτρέπει.
5. θα μπορούσα να επικαλεστώ την ανάγκη η ζωή μας να επιστρέψει στην κανονικότητα τονίζοντάς σας 10 τουλάχιστον σοβαρούς λόγους που τα παιδιά ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να μείνουν χωρίς δια ζώσης εκπαίδευση ΑΛΛΑ η επιστροφή στην κανονικότητα ΜΕΤΑ την έγκριση των εμβολίων δεν είναι πια η ίδια με εκείνη πριν από μερικούς μήνες στην προηγούμενη καραντίνα.
6. Πολλές και πολλοί απο εσάς ‘φορτώσατε με την καλή έννοια” τα παιδιά με δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες απουσίες και θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να μην τα στέλνετε επ’αόριστον.
7. Κάθε περίπτωση είναι μοναδική. Από τι μια σκέφτομαι όλες εκείνες και εκείνους τους ασθενείς μου που πρέπει να συνοδεύσουν τα παιδιά τους στο σχολείο, συγχρωτισμένοι σε ένα λεωφορείο ή σε ένα ΜΜΜ με τον κίνδυνο να κολλήσουν και από την άλλη σκέφτομαι όλους εκείινους που ΚΑΚΩΣ ζουν “σε τέλεια απομόνωση” και το καθημερινό περπάτημα από το σπίτι στο κοντινό σχολείο τηρώντας τα μέτρα ασφαλείας θα είναι εξαιρετικά ευεργετικό. Με άλλα λόγια, μπορεί η επιστροφή στο σχολείο να μην κάνει μόνο καλό στα παιδιά αλλά και σε εσάς που υποφέρετε (πνευματικά, ψυχολογικά, κοινωνικά, σωματικά…). ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΓΙΑΤΙ … μια 40χρονη με Sjogren που παίρνει μολις ένα plaquenil έχει λόγο να φοβάται ότι θα κολλήσει από το παιδί της και ότι θα αρρωστήσει βαριά. Εκτός και αν φοβάται για τους παππούδες και γιαγιάδες (αλλά αυτό έτσι και αλλιώς ισχύει για όλες και όλους στην χώρα). ΡΩΤΗΣΤΕ τον γιατρό σας… Επειδή έχετε ρευματικό νόσημα δεν σημαίνει ότι είσαστε εξ ορισμού ευπαθής (εξαιρετικά ευάλωτοι).
8. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα είναι τεράστιο λάθος αν γονείς και παιδιά στηρίξουνε την συμπεριφορά τους κόντρα στον ιο σε ένα αρνητικό τεστ μιας οποιασδήποτε ημέρας που στην τελική δεν υποδηλώνει τίποτα.
9. Τα εμβόλια (για όσους θα τα κάνουν) αργούνε ακόμη και η προσδοκούμενη ανοσία θα επέλθει 3 ή και περισσότερες εβδομάδες μετά τον εμβολιασμό, ώστε να νοιώθουμε σχετικά ασφαλείς (μην μας κολλήσουνε τα παιδιά μας).
10. Η πολιτεία, θα έπρεπε (παρά το κόστος) να έχει προβλέψει την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία για παιδιά που φοβούνται να πάνε στο σχολείο για να μην κολλήσουν τους εξαιρετικά ευάλωτους (βαριά ανοσοκαταστολή, ρευματικό νόσημα με πνευμονοπάθεια κλπ) άρρωστους γονείς τους. Το ίδιο θα έπρεπε να κάνουν και για την δικαιολόγηση απουσιών σε παιδιά άρρωστων γονέων εξαιρετικά ευάλωτων με υψηλό ρίσκο να κολλήσουν κορωνοίο.
11. Ξέρω ότι δεν απάντησα στην αρχική, απλή ερώτησή σας αλλά θέλω να είμαι κατηγορηματικός σε ένα πράγμα. Αν την ίδια ερώτηση μου την κάνετε 4-6 εβδομάδες αφού είχατε εμβολιαστεί (εσείς οι γονείς και οι ευπαθείς παππούδες και γιαγιάδες) η απάντηση μου θα ήταν ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ και μην φοβάστε για τίποτα.
12. Και κάτι που ίσως δεν έχετε σκεφτεί, πολλοί από τους δασκάλους και νηπιαγωγούς ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και διατρέχουν και εκείνοι τον κίνδυνο να κολλήσουν από συναδέλφους τους (κυρίως) ή από παιδιά. Υποτίθεται ότι πρέπει να απέχουν των μαθημάτων αλλά δεν είμαι σίγουρος πόσοι από αυτούς το πραγματικά το κάνουν (μπορούν ή θέλουν).