Στο πλαίσιο αυτό , το εκπαιδευτικό σύστημα και η φυσική αγωγή ως βασική συνιστώσα του υπέστησαν σοβαρή υποβάθμιση με σειρά μέτρων, όπως:
-Μειώθηκαν συνολικά οι ώρες φυσικής Αγωγής στην δημόσια εκπαίδευση και δεν προωθήθηκε η φυσική αγωγή στην προσχολική ηλικία και στο πανεπιστήμιο.
-Υποβαθμίστηκε ο μαζικός αθλητισμός και τα προγράμματα ανίχνευσης ταλέντων.
-Καταργήθηκαν τα αθλητικά σχολεία.
-Καταργήθηκαν τα γραφεία φυσικής αγωγής και μειώθηκε ο αριθμός των συμβούλων φυσικής αγωγής.
-Μηδενίστηκαν οι διορισμοί καθηγητών φυσικής αγωγής στα δημόσια σχολεία,όταν την ίδια στιγμή δόθηκε η δυνατότητα διδασκαλίας του μαθήματος της φυσικής αγωγής στον δάσκαλο με ότι αυτό συνεπάγεται σε σχέση με την ποιότητα του διδακτικού έργου.
– Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής που εργάζονταν για τουλάχιστον μία δεκαετία στο δημόσιο σχολείο με ευέλικτες μορφές απασχόλησης “πετάχτηκαν” στην βαρβαρότητα της ανεργίας,κτλ.
Δυστυχώς , η υποβάθμιση της φυσικής αγωγής αφήνει μεγάλο κατάλογο αρνητικών επιπτώσεων στην κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον.
-Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση της παραβατικότητας στους νέους που εκφράζεται μεταξύ άλλων με επιθετική και βίαιη συμπεριφορά με τη μορφή bullying ,κτλ.
-Η δια βίου άσκηση & η υγιεινή διατροφή έπαψαν να είναι προσανατολισμός, πράγμα το οποίο αποτελεί σημαντική απειλή για την δημόσια υγεία καθώς συνεπάγεται κόστος υπό μορφή ασθενειών , απώλεια παραγωγής, μεγάλο οικονομικό βάρος για την υγειονομική περίθαλψη,κτλ.
-Η παθητική ψυχαγωγία ως αποτέλεσμα της καθιστικής δραστηριότητας αυξάνει το κατά κεφαλήν ενεργειακό κόστος, την κατανάλωση τροφής, την νοσηρότητα, την παχυσαρκία.
– Λόγω λανθασμένης πληροφόρησης ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού συνέδεσε την σωματική άσκηση με την απώλεια βάρους. Αυτό είναι λάθος δεδομένου ότι ο λεπτός άνθρωπος δεν προστατεύεται από τις συνέπειες της καθιστικής ζωής,κ.α.
Συμπέρασμα:
Λαμβάνοντας υπόψη την πρόσφατη βιβλιογραφία βλέπουμε ότι η φυσική αγωγή ως παιδαγωγική και μόνιμη διαδικασία στο σχολείο θέτει τις βάσεις για να αναπτύξει η νεολαία γνωστικές και συναισθηματικές δεξιότητες, καλλιεργεί τον αυθορμητισμό, ενισχύει την αυτοπεποίθηση, βοηθά τους μαθητές να κοινωνικοποιηθούν , να εξειδικεύσουν το αθλητικό ταλέντο τους , να υιοθετήσουν διά βίου αθλητικό και υγιεινό τρόπο ζωής,
να αντιληφθούν το φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον ως αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους .Από την άλλη πλευρά, την δεκαετία που πέρασε το ελληνικό κράτος έχει λάβει γύρω στα 280 δισ ευρώ δάνεια στο όνομα των σχεδίων διάσωσης.
Ποιανού διάσωση εξυπηρέτησαν όταν , μεταξύ άλλων, η φυσική αγωγή ως βασική συνιστώσα του εκπαιδευτικού συστήματος υπέστη σοβαρή υποβάθμιση.
Αν λοιπόν θέλουμε να μιλήσουμε για ολοκληρωμένη εκπαίδευση και εκπαιδευτικό σύστημα που βλέπει την σωματική άσκηση ως μέτρο υγείας και δεν αφήνει στην τύχη του τον άνθρωπο και το περιβάλλον, τότε η ελληνική πολιτεία οφείλει να προγραμματίσει και να υλοποιήσει ολοκληρωμένο σχέδιο ενίσχυσης της φυσικής αγωγής και του σχολικού αθλητισμού .
Για να χτιστεί το αύριο σε στέρεες και υγιείς βάσεις και για να αποκατασταθεί η ζημιά που έγινε τα τελευταία 10 χρόνια.
Γράφει ο Βασίλειος Τσάμης, αδιόριστος καθηγητής φυσικής αγωγής.
Πηγή: alfavita.gr