Ελλάδα

Παγκόσμιο βραβείο σε ελληνικό πρόγραμμα για τη σχέση γιατρού-ασθενή

Το «Έλα στη θέση μου, Γιατρέ!» είναι η μοναδική εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας στην ενσυναίσθηση στην Ελλάδα και έχει ως στόχο να μετατρέψει την τυπική σχέση γιατρού-ασθενή σε μία ουσιαστική, γεμάτη κατανόηση και σεβασμό σχέση

Το Παγκόσμιο Βραβείο Καινοτομίας στην Προσωποκεντρική Φροντίδα Υγείας (International 2019 Global Person-Centered Innovation Award) θα απονεμηθεί στις 30 Οκτωβρίου 2019 στη Φλόριντα των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, στο ελληνικό πρόγραμμα εκπαίδευσης επαγγελματιών υγείας στην ενσυναίσθηση «Έλα στη θέση μου, Γιατρέ!» (Empathize with me, Doctor!).

Ο διεθνής οργανισμός Planetree International αξιολόγησε το ελληνικό πρότυπο πρόγραμμα βιωματικής εκπαίδευσης επαγγελματιών υγείας στην ενσυναίσθηση που αναγνωρίστηκε ως εξαιρετική πρακτική που προωθεί την Προσωποκεντρική Ιατρική και Φροντίδα, και το ξεχώρισε μεταξύ των προτάσεων από κορυφαία Νοσοκομεία και Ιδρύματα από όλο τον κόσμο.

Το «Έλα στη θέση μου, Γιατρέ!» είναι η μοναδική εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας στην ενσυναίσθηση στην Ελλάδα και έχει ως στόχο να μετατρέψει την τυπική σχέση γιατρού-ασθενή σε μία ουσιαστική, γεμάτη κατανόηση και σεβασμό σχέση, αναγνωρίζοντας συνολικά τις ανάγκες και τις ανησυχίες των ασθενών, μέσα από μια στάση γεμάτη ενσυναίσθηση, αποδοχή και συμπερίληψη.

Διέπεται από τις αρχές της Προσωποκεντρικής (ή Ασθενοκεντρικής) Φροντίδας και δημιουργήθηκε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, από τον ψυχολόγο Δρ. Βασίλη Κιοσσέ.

Ακρογωνιαίος λίθος της Προσωποκεντρικής Φροντίδας είναι η ενσυναίσθηση, η οποία αποτελεί έναν από τους επτά άξονες που συνιστά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας για τα επόμενα χρόνια στην εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλές μελέτες τη συνδέουν με ορθότερες διαγνώσεις, καλύτερες εκβάσεις στην υγεία των ασθενών, τήρηση των θεραπευτικών οδηγιών, περισσότερη ικανοποίηση, λιγότερες άσκοπες εργαστηριακές εξετάσεις.

Το «Έλα στη θέση μου, Γιατρέ!» είναι αμιγώς βιωματική εκπαίδευση και χωρίζεται σε τρεις άξονες: τη θεωρία, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την προσωπική ανάπτυξη.

Διδάχθηκε ως μάθημα επιλογής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων από το 2014 έως το 2017.

Πηγή: ygeiamou.gr